مزایای سازه ها و دست ساخته های چوبی ,

menuordersearch
cafeglim.ir
۱۴۰۰/۴/۲۳ چهارشنبه
(1)
(0)
مزایای سازه ها و دست ساخته های چوبی
مزایای سازه ها و دست ساخته های چوبی

مزایای سازه چوب ی چیست؟ آیا با واقعیت‌ها و تأثیر چوب و سازه های چوبی بر سلامتی افرا د آشنا هستید؟ در دوران معاصر انسان هر روز از طبیعت و زندگی سالم دورتر می‌شود. افراد در برج‌های چند طبقه در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند و هر روز زمان بسیاری را در ترافیک و آلودگی هوا می‌گذرانند. شاید تنها درختانی که این افراد مشاهده می‌کنند، چند درختی باشد که در کوچه، خیابان و یا حوالی اتوبان‌ها وجود دارد. همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد به خانه‌ها و سازه‌های چوبی علاقه‌مند شوند. شاید زندگی در خانه‌ای چوبی و زیبا، مخصوصاً اگر در محیطی سرسبز باشد بتواند باعث شود تا روحیه افراد تازه شود و سرزندگی و شادابی از دست رفته به آن‌ها بازگردد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب خانه های چوبی ؛ دلیل محبوبیت روزافزون سازه های چوبی چیست؟ را مطالعه کنید تا با برخی از مزایای سازه چوبی آشنا شوید. خانه‌های چوبی علاوه بر زیبایی فواید و مزایای فراوانی دارند؛ که در این مطلب در خصوص چند واقعیت جالب در خصوص سازه‌ های چوبی و فواید زندگی در آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم. با گروه بین‌المللی آمیتیس همراه باشید.

 


چوب در دکوراسیون داخلی
دکوراسیون چوبی فضایی لطیف، سرزنده و آرامش‌بخش برای شما ایجاد می‌کند.
مزایای سازه چوبی
تأثیر چوب بر انسان‌ها بسیار زیاد است و می‌تواند به آن‌ها احساس زندگی و آرامش بدهد. دلیل این امر مصنوعی نبودن چوب است. در مقایسه با مواد مصنوعی، چوب تأثیر بسیار خوبی بر ارگانیسم‌ها و موجودات زنده دارد. از مهم‌ترین مزایای سازه چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کتابخوانی
کتاب‌خوانی در طبیعت بازدهی بسیار بالاتری نسبت به مطالعه در خانه یا فضای بسته دارد.
۱- سرزندگی و شادابی

برای اثبات تأثیر سرزندگی و شادابی چوب بر موجودات زنده آزمایشی انجام شد. در این آزمایش دو موش را در دو خانه متفاوت قرار دادند. موش اول را در خانه‌ای چوبی و موش دوم در خانه‌ای بتنی قرار گرفتند. پس از دو هفته موشی که در خانه بتنی قرار داده شده بود از خوردن غذا امتناع می‌کرد و سرحالی خود را از دست داده بود در حالی که موش دیگر که در خانه چوبی زندگی می‌کرد همچنان سرحال و شاداب باقی مانده بود. این تنها یکی از آزمایش‌های بسیاری بود که در خصوص تأثیر چوب و مزایای سازه چوبی انجام شده است. در سال ۲۰۱۱ آزمایشی دیگر در یک مدرسه اتریشی انجام شد. هدف این آزمایش بررسی تأثیر چوب و سازه های چوبی بر سلامت دانش‌آموزان و پیشرفت در مطالعات و درس‌های آن‌ها بود. محققان دانش‌آموزان را به دو دسته تقسیم کردند و موضوعات مشابهی برای مطالعه به آن‌ها دادند. در پایان زمان این آزمایش دانش‌آموزانی که در کلاس‌های چوبی درس می‌خواندند پیشرفت بیشتری نسبت به دسته دیگر داشتند. دانش‌آموزان دسته دیگر در کلاس‌های گچی درس می‌خواندند و نتیجه این آزمایش باز هم دلیلی برای اثبات تأثیر چوب و سازه های چوبی بر افزایش سلامت روحی، روانی و جسمی افراد بود.

شومینه چوبی
چوب باعث تنظیم رطوبت و دمای خانه در فصول سرد می‌شود.
۲- تنظیم رطوبت

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید که از دیگر مزایای سازه چوبی تنظیم رطوبت خانه است. چوب و الوار به کار رفته در سازه های چوبی می‌تواند رطوبت داخل خانه را جذب کند و یا اندکی به آن رطوبت اضافه کند. در هوای گرم چوب باعث می‌شود تا هوای خانه دل‌پذیرتر باشد و در زمستان از نفوذ گرما و سوز هوا جلوگیری می‌کند. شاید به همین دلیل بود که بسیاری از خانه‌های ابتدایی از چوب ساخته می‌شد، زیرا مردم با خواص چوب آشنا بودند. می‌توان گفت که از مزایای سازه چوبی زندگی در رطوبت متعادل‌تر و هوایی دل‌پذیرتر است.

خانه
آیا می‌دانستید چوب می‌تواند گرمای عاطفی در افراد را برانگیزد؟!
۳- احساس راحتی

چوب‌ها به طور طبیعی رنگی گرم دارند. نتایج تحقیقاتی که دانشمندان کانادایی انجام داده‌اند حاکی از آن است که رنگ گرم و طبیعی چوب می‌تواند باعث ایجاد احساس راحتی و آرامش شود. همچنین باید بدانید که چوب می‌تواند گرمای عاطفی در افراد را برانگیزد. به همین دلیل می‌توان گفت که افرادی که در خانه‌های چوبی زندگی می‌کنند از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند و آرامش بیشتری دارند.

زلزله
میزان تخریب و آسیب مالی و جانی در خانه‌های چوبی بسیار کمتر از خانه‌های سیمانی یا بتنی معمول است.
۴- مقاومت در برابر زلزله

ژاپن را می‌توان یکی از زلزله‌خیزترین نقاط دنیا دانست. جالب است بدانید که نتایج تحقیقاتی که در ژاپن انجام شده نشان می‌دهد که خانه‌های چوبی در برابر زلزله مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. سازه های چوبی می‌توانند اندکی انعطاف داشته باشند و همین امر موجب می‌شود تا کمتر تخریب شوند. علاوه بر این سازه های چوبی به سرعت نابود نمی‌شوند و فرو نمی‌ریزند و همین امر می‌تواند باعث شود تا افراد فرصت بیشتری برای فرار داشته باشند و بتوانند زندگی خود را نجات دهند. در کنار این مزایا تعمیر یک یا دو الوار ترک خورده در خانه چوبی بسیار راحت است در حالی که در سازه‌های بتنی و آجری نیاز به تخریب دیوار و ساخت مجدد آن وجود دارد.

ساختن وسایل چوبی
سازه چوبی خاصیت ضد آلرژی و حساسیت بالایی دارد. این سازه‌ها برای تمامی افراد به خصوص سالخوردگان بسیار مناسب است.
۵- تأثیر مناسب بر آلرژی و حساسیت

از دیگر مزایای سازه چوبی تأثیر مثبت آن بر روی آلرژی و حساسیت برخی از افراد است. برخی از دانشمندان معتقدند که بارهای الکترواستاتیک می‌توانند بر روی حساسیت افراد تأثیر گذاشته و یا باعث ایجاد آن شوند. خانه‌های چوبی بار الکترواستاتیکی ندارند و همین امر می‌تواند باعث شود تا این افراد از تأثیرات مثبت نبود بار الکترواستاتیک بهره‌مند شوند. همچنین همان‌طور که در پاراگراف‌های قبل گفته شد، سازه های چوبی می‌توانند رطوبت را تنظیم کنند. همین امر می‌تواند در کاهش میزان تنش در افرادی که به حساسیت‌های تنفسی دچار هستند، موثر باشد. تأثیر چوب بر حساسیت به همین موارد ختم نمی‌شود و ایجاد حس آرامش در افراد یکی دیگر از تأثیرهایی است که خانه‌های چوبی در کاهش میزان حساسیت افراد می‌گذارند.

انواع درخت
تنوع بالای درختان می‌تواند پاسخگوی سلیقه هر فردی باشد.


۶- طیف گسترده درخت‌ها و چوب‌ها

از دیگر مزایای سازه چوبی تنوع بسیار زیاد آن است. در جهان بیش از ۵۰۰۰ گونه درخت رشد می‌کند که این درخت‌ها چوب‌های گوناگونی دارند. این تنوع بسیار زیاد می‌تواند پاسخگوی درخواست و سلیقه هر فرد و طراحی باشد. چوب‌های متفاوت، خواص گوناگونی نیز دارند. برخی از آن‌ها بسیار محکم هستند و برای ساخت خانه مناسب‌اند، برخی دیگر عایق بسیار مناسبی هستند و میزان کمی انرژی و حرارت را از خود عبور می‌دهند و برخی دیگر نرم و لطیف هستند و می‌توان از آن‌ها در ساخت وسایل چوبی استفاده کرد. همچنین کار با چوب بسیار راحت است و می‌توان به سادگی به آن شکل داد و از آن استفاده کرد. چوب پتانسیل بالایی برای طراحی و تغییر دارد و می‌توان گفت که یکی از زیباترین مصالحی است که در ساخت سازه به کار می‌رود. به همین دلیل می‌توان گفت که هر فرد با هر سلیقه‌ای که باشد سازه‌ای چوبی وجود دارد که مطابق با سلیقه او باشد.

 

برگرفته شده از وب سایت آمیتیس

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
جستجو
telegramwhatsupinstagramaparatmailrubikatwiterfacebookyoulenzoreitaathreads

تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه بوده و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
فروشگاه کافه گلیم عضو رسمی اتحادیه صنایع دستی اصفهان